Monday, August 30, 2010

وایمکس نخرید

وقتی آگهی تلوزیونی وایمکس ایرانسل پخش می شود و آن تصویر زیبا کنار دریا و … واقعا ممکن است تصور کنید، با دو کلیک به اینترنت متصل خواهید شد.

به سایت که مراجعه می کنید، خیالتان راحت است، منطقه زندگی شما در محدوده زرد رنگ وایمکس قرار گرفته و خوب! حتما پوشش مناسبی هم دارد، پس فکر می کنید یک مودم رو میزی ۷۰ هزار تومنی می گیرید و باقی … اما وقتی تماس می گیرید، به شما می گویند به نقشه کاری نداشته باشد، باید مودم فضای باز ۲۰۰ هزار تومنی تهیه کنید، باز هم راه می آیید و تهیه می کنید.

تماس می‌گیرد و به سایت هم مراجعه می کنید، چنان برای شما با اطمینان صحبت می کنند که گویی هیچ اشکالی تا یک سال ایجاد نخواهد شد.

مرحله های ورود به وایمکس را یکی، یکی طی می کنید و در تمام مراحل، پشتیبانی وایمکس مودب و پاسخگو در کنار شماست.

اما صبر کنید!...........



این تا دریافت پول از شماست، آن هم پول نقد.

پول را که به حساب ریختید، حالا منتظر باشید تا به شما برسند.

به شما گفتند هزینه نصب و راه اندازی را با همان ۸ هزار تومان، از همین لحظه اول مراجعه کارشناسان(!) وایمکس به منزلتان باید دستگیرتان بشود که دیگر شما پولتان را داده اید… درست است که هزینه نصب را پرداخته اید، اما باید مودم فضای باز را روی پشت بام نصب کنند، جای دگر آنتن نمی دهد! (حتا اگر منزل شما روی تپه واقع شده باشد)

پس در این مرحله هم در حالی که نباید هزینه نصب می دادید، اما باید ۱۹ هزار تومان پول نقد، بابت کابل آنتن تا کامپیوتر پرداخت کنید.

فکر کردید تمام شد… نه! اشتباه می کنید.

ای کاش به همینجا ختم می شد، همه اینها فدای سرشان اگر سرویس خوب کار می کرد. از همان لحظه اول اتصالتان به وایمکس، مشکل شروع می شود.

شما در محدوده سرویس بودید، آنتن فضای باز خریدید، پول را تمام و کمال حساب کردید و… اما وقتی می خواهید آن لاین شوید نمی توانید.

تماس میگیرید با پشتیبانی، ۰۹۳۷۷۰۷۰۰۰ عدد یک را وارد می کنید و ده دقیقه منتظر می مانید، دقت کنید، ده دقیقه، اینجا تنها چیزی که مهم نیست وقت شماست! بعد از ده دقیقه بالاخره صدای اپراتور را می شنوید، مراسم بازجویی آغاز می شود:

شناسه وایمکس را بفرمایید، نام و نام خانوادگی را بفرمایید، کد پستی، کد ملی، محل سکونت و…(این هم شد ۳ دقیقه)

حالا مراسم راهنمایی از راه دور، حدودا ۳۰ دقیقه این مرحله طول می کشد، تا شما پنجره مرورگرتان را باز کنید، وارد منوی تولز شوید و…. تمام کامپیوتر شما را روی زمین می ریزند و دوباره جمع می کنند و در آخر می گویند:

راستی آی پی دارید؟

مشخص می شود که اصلا آی پی ندارید!

پس یک پرونده برای شما افتتاح می شود و قرار می شود تا ظرف ۲۴ ساعت با شما تماس بگیرند.

وارد ساعت ۱۰۰ شدید و هنوز تماس نگرفته اند تا اینکه یک نفر به شما زنگ می زند، از شما مشخصات را می گیرد و می گوید مشکل حل خواهد شد.

کدام مشکل حل خواهد شد….؟

الان حدود یک هفته گذشته و همچنان مشکل من حل نشده است، می گویند سرویس مناطق بالا رفته است و ممکن نیست شما بتوانید آن لاین شوید.

برایشان توضیح دادم، هزار بار، خسته شدم آنقدر گفتم:

شناسه وایمکس: ۰۹۴۱۱۱۳۲۹۷۵

نام و نام خانوادگی: امیرهادی انواری

کد پستی:

کدملی:

نام پدر:

شغل:

کوفت:

زهر مار:

آقا، من خبرنگارم، من باید دائم آن لاین باشم، کار دارم، تعهد دارم، وقتم ارزش دارد.

انگار جوک تعریف می کنم، آخر سر هم می گویند: متاسفانه کار از دست ما بر نمی آید، باید منتظر بمانید

آقا من به کجا می توانم شکایت کنم؟

متاسفانه جایی برای شکایت نیست

آقا من کجا باید بروم و یقه بخش فنی شما را بگیرم که قرار بود ۲۴ ساعته تماس بگیرد و بعد از یک هفته کاری نکرده است؟

متاسفانه به بخش فنی دسترسی ندارید

من ماندم و ۳۰۰ هزار تومان هزینه وایمکس و بیش از چند ساعت صحبت تلفنی با خط ایرانسل(بالاخره هزینه تبلیغات زرد تلویزیونی و کمک به سیمای ضرغامی باید تامین شود!) و کلی کار که دیگر نمی توانم انجام بدهم.

حرف این زخم خورده را گوش کنید

خودتان نخرید، به دوستانتان هم توصیه کنید نخرند.

No comments:

Post a Comment

لطفاً حتماً نظر بدهید Pleaz Write a comment