Tuesday, November 2, 2010

سوتی های دوران گویندگی "بابان" از زبان خودش


یک بار با هم در برنامه راه شب رادیو، نمایشی 4 شخصیتی را اجرا می‌کردیم و من به جای یک شخصیت حرف می‌زدم، اما ایشان به خاطر صدای بسیار منعطفی که دارند، 3 نقش راوی، پیرمرد و جوان را همزمان می‌گفتند.
فواد بابان که پس از 35 سال گویندگی خبر، بازنشستگی‌اش خبرساز شد. به تازگی در گفت‌وگویی با جام جم در واکنش به شایعاتی همچون همکاری‌ با تلویزیون کردستان عراق گفته است:.....

انتقاد شدید خبرگزاری رسمی دولت از "قهوه تلخ"

هرچند مدیری در این مجموعه می خواهد رفتارهای منفی را که خود و نویسندگانش به مردم نسبت داده بودند، تکرار نکند اما بر روال ماندگاری عادت کهنه، موفق نبوده و باز هم فرهنگ ایرانی را هدف قرار داده است.
ایرنا خبرگزاری رسمی دولت نوشت: مهران مدیری به عنوان مجموعه ساز طنزپرداز نو زبان از ساعت خوش به بعد همزمان یا پس از نمایش هر مجموعه خود مورد نقد قرار گرفته و سپس به فراموشی سپرده شده است.
کارنامه هنری مدیری و گروه نویسندگانش شاید بیش از دیگر هنرمندان و سناریونویسان عرصه تلویزیونی قابل نقد باشد، زیرا افزون بر حساسیت سوژه ها در جمع پرکارترین ها نیز قرار گرفته است.

حقايق حيرت‌انگيز درباره روياهاي شبانه

حقايق حيرت‌انگيز درباره روياهاي شبانههمگي ما هر شب خواب مي‌بينيم، با اين حال بيشتر ما چيز زيادي در مورد خواب‌هايمان نمي‌دانيم. اين كه از كجا مي‌آيند؟ چه معنايي مي‌دهند؟ آيا مي‌توان آنها را كنترل كرد، آيا لازم است كه آنها را تعبير كنيم؟

اين نوشتار به بازگويي چند حقيقت حيرت‌انگيز در مورد روياهاي شبانه از ديد متخصصان اين رشته مي‌پردازد.
خواب‌ديدن مي‌تواند به توانايي يادگيري كمك مي‌كند
اگر مشغول مطالعه براي يك امتحان يا در حال آموزش يك مهارت جديد هستيد، مي‌توانيد به‌جاي يك ساعت سروكله‌زدن بيشتر با كتاب‌ها، چرت كوتاه بزنيد يا كمي زودتر به رختخواب برويد، چون وقتي مغز در خواب مشغول رويا ديدن مي‌شود، قدرت يادگيري و حل مسائل آن افزايش پيدا مي‌كند.
تحقيقات محققان دانشكده پزشكي هاروارد كه در نشريه «زيست‌شناسي امروز» منتشر شده، نشان مي‌دهد كه خواب ديدن يكي از روش‌هاي مغز براي فرآوري، تكميل و فهم اطلاعات جديد است.

آخر داستان «قهوه تلخ» لو رفت ؟

مناسبات حاكم بر جامعه و ساختار قدرت، موجب می‌شود یك دربان ساده بانك كه با این مناسبات درگیر است و با اهل آن دوران در محیط دربار و جامعه شهری اجباراً زندگی می‌كند، باید انواع آزارها و جفاهای محیط را انتظار كشیده و قادر به ایجاد ارتباط نیست. هزاران بلا و مصیبت را تحمل می‌كند و سعی دارد از بروز برخی فجایع مانند كشته شدن جعفر برمكی به دست مسرور جلوگیری كند ولی ناتوان است و تنها مجبور است خود را برابر حوادث حفظ كند.
داستان مجموعه تلویزیونی «قهوه تلخ» در واقع تقلید از قصه‌ای است كه برای اولین بار در سال 1337 در مجله اطلاعات جوانان و بار دوم در سال 1350 در مجله فردوسی با عنوان «ماشاءالله‌خان در بارگاه هارون‌الرشید» به چاپ رسید و در سال 1354 به صورت كتابی با همین عنوان به قلم «ا.پ.آشنا» یا همان «ایرج پزشك‌زاد» (متولد 1306) منتشر شد.