Saturday, March 7, 2009

تغییر شکل آیکون هر درایو و پارتیشن های هارد به طور جداگانه

از منوی Start روی Run کلیک کنید و در کادر Open تایپ کنید regedit .
تغییر شکل آیکون هر درایو و پارتیشن های هارد به طور جداگانه
در این روش آیکون های درایو ها و پارتیشن ها به طور جداگانه تغییر می کند :
روش اول :
1- وارد مسیر رجیستری زیر شوید و کلید DriveIcons را در زیر کلید Explorer بسازید . ( روی Explorer کلیک راست کنید و از منوی باز شده New و سپس Key را انتخاب کنید و نام New Key #1 را به DriveIcons تغییر دهید . )
HKEY_Local_Machine\Software\Microsoft\Windows\Curentversion\Explorer
2- حرف اول آن درایو یا پارتیشن را به عنوان نام یک کلید در زیر کلید DriveIcons بسازید . ( به عنوان مثال برای درایو فلاپی دیسک حرف A را به عنوان یک کلید در زیر کلید DriveIcons بسازید . روی DriveIcons کلیک راست کنید و از منوی باز شده New و سپس Key را انتخاب کنید و نام New Key #1 را به A تغییر دهید . )
3- یک کلید به نام defaultIcon در زیر کلید پارتیشن ها ( کلیدی که در مرحله 2 ساخته شده است به عنوان مثال کلید A برای درایو فلاپی) بسازید . ( روی A کلیک راست کنید و از منوی باز شده New و سپس Key را انتخاب کنید و نام New Key #1 را به defaultIcon تغییر دهید . )
4- بر روی کلید defaultIcon کلیک کنید . در پنجره سمت راست دستور default را با مقدار نامعلوم خواهید دید . بر روی دستور default دو بار کلیک کنید . با ظاهر شدن پنجره مربوطه ، مسیر فایل آیکون را تایپ کنید . ( فایل آیکون دارای پسوند ico یا cur می باشد . ) و بعد روی ok کلیک کنید .
روش دوم
1- آیکون مورد نظر را که دارای پسوند ico یا cur می باشد در درایو ( پارتیشن ) مورد نظر کپی کنید .
2- برنامه Notepad ویندوز را باز کنید .
3- عبارت زیر را به همین ترتیب ، تایپ کنید
4- این فایل را با نام و پسوند Autorun.inf در درایو ( پارتیشن ) مورد نظر ذخیره کنید .