Saturday, September 18, 2010

مشخصات فنی ژیان

  تولید ژیان از دهه ۳۰ اغاز و با گذشت زمان تغییراتی در شکل ظاهری و قسمتهای فنی ان ایجاد شد که باعث ادامه روند تولید ان و عرضه در مدلهای گوناگون گشت.
از مدلهای ان میتوان dyane ، ۲CV ، Ami ، Mehari و SM را نام برد که مدل مورد بحث ما و موجود در کشورمان Dyane است که در دهه ۷۰ میلادی تولید شد............................





 
مشخصات فنی :  حجم موتور این ماشین ۶۰۲ سی سی هواخنک ، شامل ۲ سیلندر و ۴ زمانه می باشد که قدرتی معادل ۳۵ اسب بخار در دور موتور ۵۷۵۰ و بیشترین سرعت ۱۱۸ کیلومتر در ساعت را داراست.
·   وزن آن هم معادل ۵۷۰ کیلوگرم است و حدود ۳۰ لیتر سوخت را هم میتواند حمل کند. مصرف بنزین حدود ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.
·    ۴ دنده در جلو و یکی عقب
·    دیفرانسیل جلو است و ترمز دستی هم بر روی چرخهای جلو قرار داردما تعلیقی که در ژیان استفاده شده است، نسبت به زمان خود بی نظیر است:
تعلیق (Suspention) این خودرو بصورت دو استوانه است که در زیر خودرو قرار دارد ، در واقع نوعی کمک فنر که در طول خودرو قرار میگیرد و هر کدام از میله ها به یکی از چرخ ها متصل میشود. ضربه گیرهم یک واحد مجزاست.
جالب است بدانید  که یک مهره در آن وجود دارد که با شل و سفت کردن آن (بصورت دستی) می توان ارتفاع خودرو را  تنظیم کرد. ( به این نوع سیستم تعلیق هیدرونیوماتیک میگویند (
بخاطر استفاده از همین سیستم تعلیق است که در موانع و  دست اندازها تا این حد نرم و راحت است.
 
ژیان دارای ترمزهایی بصورت کاسه ای ، حتی در جلو است و عجیب این است که لنت و طبق های آن به جای پشت چرخها، روی پلوس ها و در کاپوت قرار دارد.
 
امکانات رفاهی :
·  بخاری که از هوای گرم داخل موتور تغذیه می شود.
·  یک هندل در جلو ماشین که در مواقعی که استارت کار نمی کند می توان با چرخاندن آن به صورت دستی موتور ماشین را روشن کرد.
·   ارتفاع چراغهای جلوی ژیان توسط پیچی که در زیر داشبورد قرار دارد از داخل کابین خودرو قابل تنظیم است، مثل خودرو پژو ۲۰۶
·   سانروف تمام چرم که حتی قابلیت جمع کردن کل سقف را دارا می باشد.

No comments:

Post a Comment

لطفاً حتماً نظر بدهید Pleaz Write a comment