Saturday, March 7, 2009

تغییر شکل آیکون هر درایو و پارتیشن های هارد به طور جداگانه

از منوی Start روی Run کلیک کنید و در کادر Open تایپ کنید regedit .
تغییر شکل آیکون هر درایو و پارتیشن های هارد به طور جداگانه
در این روش آیکون های درایو ها و پارتیشن ها به طور جداگانه تغییر می کند :
روش اول :
1- وارد مسیر رجیستری زیر شوید و کلید DriveIcons را در زیر کلید Explorer بسازید . ( روی Explorer کلیک راست کنید و از منوی باز شده New و سپس Key را انتخاب کنید و نام New Key #1 را به DriveIcons تغییر دهید . )
HKEY_Local_Machine\Software\Microsoft\Windows\Curentversion\Explorer
2- حرف اول آن درایو یا پارتیشن را به عنوان نام یک کلید در زیر کلید DriveIcons بسازید . ( به عنوان مثال برای درایو فلاپی دیسک حرف A را به عنوان یک کلید در زیر کلید DriveIcons بسازید . روی DriveIcons کلیک راست کنید و از منوی باز شده New و سپس Key را انتخاب کنید و نام New Key #1 را به A تغییر دهید . )
3- یک کلید به نام defaultIcon در زیر کلید پارتیشن ها ( کلیدی که در مرحله 2 ساخته شده است به عنوان مثال کلید A برای درایو فلاپی) بسازید . ( روی A کلیک راست کنید و از منوی باز شده New و سپس Key را انتخاب کنید و نام New Key #1 را به defaultIcon تغییر دهید . )
4- بر روی کلید defaultIcon کلیک کنید . در پنجره سمت راست دستور default را با مقدار نامعلوم خواهید دید . بر روی دستور default دو بار کلیک کنید . با ظاهر شدن پنجره مربوطه ، مسیر فایل آیکون را تایپ کنید . ( فایل آیکون دارای پسوند ico یا cur می باشد . ) و بعد روی ok کلیک کنید .
روش دوم
1- آیکون مورد نظر را که دارای پسوند ico یا cur می باشد در درایو ( پارتیشن ) مورد نظر کپی کنید .
2- برنامه Notepad ویندوز را باز کنید .
3- عبارت زیر را به همین ترتیب ، تایپ کنید
4- این فایل را با نام و پسوند Autorun.inf در درایو ( پارتیشن ) مورد نظر ذخیره کنید .



1 comment:

  1. salam.
    belakhare tonestam nazar bezaram merci ke moshkel ra hal kardi.khob az hala az ettelaate shoma ham estefade mikonam man asheghe comp hastam va dost daram rooz be rooz chizaye bishtari yad begiram.
    movafagh bashid

    ReplyDelete

لطفاً حتماً نظر بدهید Pleaz Write a comment